Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Powiatowa Społeczna Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych

Powiatowa Społeczna Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych

Zadania Powiatowej Społecznej Rady określa art. 44 b i art. 44c ust. 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44 z późn. zm.) oraz § 9 ust. 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2003r. w sprawie organizacji oraz trybu działania wojewódzkich i powiatowych społecznych rad do spraw osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2003r. Nr 62 poz. 560).

Do zadań Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych należy:

1)      inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do integracji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych oraz realizacji ich praw;

2)      opiniowanie projektów powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych;

3)      ocena realizacji programów;

4)      opiniowanie projektów uchwał i programów przyjmowanych przez radę powiatu pod kątem ich skutków dla osób niepełnosprawnych.

Powiatowa Społeczna Rada ds. Osób Niepełnosprawnych składa się z pięciu osób, powoływanych spośród przedstawicieli organizacji pozarządowych, fundacji oraz przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego działających na terenie powiatu pruszkowskiego. Kadencja Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych trwa cztery lata.      

Z dniem 1 grudnia 2023 r. Starosta Pruszkowski powołał aktualnie funkcjonujących członków Powiatowej Społecznej Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych Powiatu Pruszkowskiego.

Skład Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych:

1. Pani Marzena Grzybowska – przewodniczący  
2. Pan Jarosław Kmieciak – wiceprzewodniczący 
3. Pani Anna Wójcik – sekretarz
4. Pani Anna Rusnak-Chojecka – członek rady
5. Pani Katarzyna Błażejewska – członek rady

ZAŁĄCZNIKI: