Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności serwisu pcpr.pruszkow.pl

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszkowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu pcpr.pruszkow.pl.

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Status ten odnosi się do części wspólnych serwisu, w tym układu, wyglądu i nawigacji. Za dostępność cyfrową treści prezentowanych w serwisie odpowiadają właściciele poszczególnych stron. Publikują oni oddzielne deklaracje dostępności, zawierające informacje na temat dostępności treści oraz dane kontaktowe, które umożliwiają użytkownikom serwisu pcpr.pruszkow.pl zgłaszanie problemów z dostępnością cyfrową.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej lub zamieszczonych na niej treści prosimy zgłaszać na adres e-mail pcpr@pcpr.pruszkow.pl lub telefonicznie +48 22 720 63 00.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością 

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów. 

W takim żądaniu prosimy podać:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe,
  • dokładny adres podstrony, na której opublikowano niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis problemu i propozycję, jak go rozwiązać.

Na żądania zapewnienia dostępności odpowiadamy w ciągu 7 dni. Jeżeli w tym czasie nie zapewnimy dostępności strony lub jej elementów, poinformujemy o tym osobę wskazaną w żądaniu. Wskażemy też nowy termin załatwienia sprawy lub zaproponujemy alternatywny sposób dostępu do tych treści, w zakresie wskazanym w żądaniu.

Jeżeli w ocenie osoby, która występuje z żądaniem, nasza reakcja, sposób zapewnienia dostępności lub zaproponowany dostęp alternatywny będą niewłaściwe, ma ona prawo złożyć skargę.

Skargi prosimy kierować do Dyrektora PCPR w Pruszkowie:

  • W sekretariacie (w godz. Pn. 8:00 – 18:00, Wt. – Czw. 8:00 – 16:00, Pt. 8:00 – 14:00), ul. Bolesława Prusa 88, 05-800 Pruszków, lub listownie na ten sam adres,
  • pocztą elektroniczną – na adres pcpr@pcpr.pruszkow.pl.
  • przez system ePUAP (/PCPR_Pruszkow/SkrytkaESP) lub e-doręczenia (AE:PL-52257-24703-EBBWF-21)
  • telefonicznie – na nr +48 22 720 63 00,

Można też skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich i zwrócić się do Rzecznika, aby podjął interwencję w danej sprawie.

 

 

Dostępność architektoniczna

Do budynku prowadzi jedno wejście:

  • wejście główne– jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym osób, które poruszają się na wózku inwalidzkim.

Do budynku można dojechać:

  • samodzielnie:
    • bezpłatny parking jest przed budynkiem.
    • przed wejściem głównym jest oznakowane miejsce postojowe, przeznaczone dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami,
  • środkami komunikacji publicznej:
  • dojazd autobusem komunikacji miejskiej: Przystanek Powstańców (Wojska Polskiego)
  • Przy wejściu głównym A jest podjazd dla wózków. Drzwi wejściowe do budynku są sterowane ręcznie, przystosowane do przejazdu wózka. Przed wejściem głównym jest dzwonek przywołujący obsługę do asysty osób potrzebujących wsparcia.

W budynku w holu głównym znajduje się pokój dostosowany do wjazdu wózków, umożliwiający osobom z niepełnosprawnością ruchową odbycie spotkania z urzędnikiem.

Toaleta dla osób z niepełnosprawnością ruchową i poruszających się na wózku znajduje się na parterze.

Do budynku można wejść z psem asystującym, psem przewodnikiem lub osobą asystującą.