Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności serwisu pcpr.pruszkow.pl
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszkowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu pcpr.pruszkow.pl.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Status ten odnosi się do części wspólnych serwisu, w tym układu, wyglądu i nawigacji. Za dostępność cyfrową treści prezentowanych w serwisie odpowiadają właściciele poszczególnych stron. Publikują oni oddzielne deklaracje dostępności, zawierające informacje na temat dostępności treści oraz dane kontaktowe, które umożliwiają użytkownikom serwisu pcpr.pruszkow.pl zgłaszanie problemów z dostępnością cyfrową.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej lub zamieszczonych na niej treści prosimy zgłaszać na adres e-mail pcpr@pcpr.pruszkow.pl lub telefonicznie +48 22 720 63 00.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
W takim żądaniu prosimy podać:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe,
- dokładny adres podstrony, na której opublikowano niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis problemu i propozycję, jak go rozwiązać.
Na żądania zapewnienia dostępności odpowiadamy w ciągu 7 dni. Jeżeli w tym czasie nie zapewnimy dostępności strony lub jej elementów, poinformujemy o tym osobę wskazaną w żądaniu. Wskażemy też nowy termin załatwienia sprawy lub zaproponujemy alternatywny sposób dostępu do tych treści, w zakresie wskazanym w żądaniu.
Jeżeli w ocenie osoby, która występuje z żądaniem, nasza reakcja, sposób zapewnienia dostępności lub zaproponowany dostęp alternatywny będą niewłaściwe, ma ona prawo złożyć skargę.
Skargi prosimy kierować do Dyrektora PCPR w Pruszkowie:
- W sekretariacie (w godz. Pn. 8:00 – 18:00, Wt. – Czw. 8:00 – 16:00, Pt. 8:00 – 14:00), ul. Bolesława Prusa 88, 05-800 Pruszków, lub listownie na ten sam adres,
- pocztą elektroniczną – na adres pcpr@pcpr.pruszkow.pl.
- przez system ePUAP (/PCPR_Pruszkow/SkrytkaESP) lub e-doręczenia (AE:PL-52257-24703-EBBWF-21)
- telefonicznie – na nr +48 22 720 63 00,
Można też skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich i zwrócić się do Rzecznika, aby podjął interwencję w danej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzi jedno wejście:
- wejście główne– jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym osób, które poruszają się na wózku inwalidzkim.
Do budynku można dojechać:
- samodzielnie:
- bezpłatny parking jest przed budynkiem.
- przed wejściem głównym jest oznakowane miejsce postojowe, przeznaczone dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami,
- środkami komunikacji publicznej:
- dojazd autobusem komunikacji miejskiej: Przystanek Powstańców (Wojska Polskiego)
- Przy wejściu głównym A jest podjazd dla wózków. Drzwi wejściowe do budynku są sterowane ręcznie, przystosowane do przejazdu wózka. Przed wejściem głównym jest dzwonek przywołujący obsługę do asysty osób potrzebujących wsparcia.
W budynku w holu głównym znajduje się pokój dostosowany do wjazdu wózków, umożliwiający osobom z niepełnosprawnością ruchową odbycie spotkania z urzędnikiem.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością ruchową i poruszających się na wózku znajduje się na parterze.
Do budynku można wejść z psem asystującym, psem przewodnikiem lub osobą asystującą.